Tata weg, Bob's bar en rooftop cinema - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu Tata weg, Bob's bar en rooftop cinema - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu

Tata weg, Bob's bar en rooftop cinema

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heeeee!
Vrijdag was het weer weekend en konden we weer leuke dingen gaan doen. Zo zijn we zaterdag op Longstreet geweest. In de avond wilde we graag een keertje uit en we hadden via een kennis van Lisette een leuke bar doorgekregen. We hebben deze even opgezocht van te voren zodat we beetje wisten waar het zat. Daarna kwamen we op een markt met mooie beeldjes en dingetjes. Ook waren er veel optredens van kinderen die aan het zingen waren of aan het dansen. Ongelofelijk hoe die mensen hier kunnen zingen en dansen. Het Wi-Fi hier is niet meewerkend. In ons appartement hebben we geen Wi-Fi dus gingen we nadat we de stad gezien hadden bij een eetcafétje zitten en facetimen met zusje en paps. Toen we zo rond uurtje of half zes terug wilde lopen naar onze auto die veilig in de parkeergarage stond, kwamen we erachter dat hij wel heel veilig stond. Parkeergarage pot dicht en niemand te bekennen. Shit.. wat nu! We zijn naar beneden gelopen bij een andere parkeergarage in de buurt om te vragen wat we konden doen zodat we onze Tata terug zouden krijgen. We werden weer naar boven gestuurd zonder enig resultaat. Toen zijn we naar een security persoontje gelopen die daar gelukkig toevallig liep die ons uit de brand hielp. Ik zei dat we nergens de openingstijden gezien hadden van de parkeergarage maar de meneer vertelde doodleuk dat ze vandaag eerder gesloten waren dan normaal. Daarna werden we naar beneden geleid en deed een ander mannetje alles open voor ons. In de parkeergarage stonden immers nog veel meer auto’s dus we waren niet de enige.
In de avond zijn we voor het eerst uit geweest hier, best wel beetje spannend want we wisten niet zo goed wat we moesten verwachten. Met de auto leek ons geen goed idee maar we hadden gehoord dat je met de app Uber, gemakkelijk en snel een taxi kan bestellen voor weinig geld. Er ging een wereld voor ons open, de app is gekoppeld aan je creditcard en je kan op de app aangeven waar je opgehaald wilt worden en waar je heen wilt. Dan komt er in je beeldscherm het mannetje met een foto wie je dan komt ophalen met het kenteken van de auto en het aantal sterren die diegene heeft. Ook staat er bij over hoeveel minuten de taxi er is. Je stapt in, hoeft bij wijze van niks te zeggen, en stapt weer uit zonder te betalen want het wordt van je creditcard afgehaald. De ritjes zijn super goedkoop, wij waren heen en terug 3 euro kwijt, een lachertje dus. Het uitgaan was een ervaring. Gelukkig hadden we nog een tip gekregen om ons geld en pasjes in onze bh te doen. Dit was inderdaad een hele goede tip want we kwamen er al snel genoeg achter dat mensen voelde wat er in je zakken zat en dit dan wilde stelen. De muziek was goed, de jongens stonden op het podium helemaal los te gaan en konden goed dansen maar ik voelde me ontzettend blond. Rond uurtje of 3 gingen we weer met de uber taxi naar huis.
Maandag onze derde week stage alweer. Volgende week zitten we nog op dezelfde afdeling en daarna wisselen we om, dan gaat Lisette naar de jongens en ik naar de meisjes. Ik merk dat ik steeds meer een band krijg met de kids. Ze leren mij ook kennen en durven meer met mij te doen, dat is leuk om te zien. Als ik in de ochtend binnenkom hangen de kleintjes allemaal al aan mijn been voor aandacht. We hebben nu een beetje onze vaste taken gekregen zo door de dag door. We doen wat administratieve dingen maar ook zijn we veel bezig met de kinderen zelf en we doen de medicatie. Maandagavond zijn we naar een rooftop cinema geweest. Dit hadden we van ons huisgenootje gehoord en het leek ons erg leuk. Dat was het ook, boven op het dak van een hotel, op een stoeltje met kleedje en popcorn inclusief (voor maar 7 euro). Ze draaide een film die we al vaker gezien hadden maar wel erg leuk vinden, the devil wears prada. We bestelde wat tapas hapjes en genoten van de film. Dit schijnt elke maandag te zijn dus we zullen het zeker nog eens doen.
Woensdag werden we meegevraagd voor een meeting op stage. In deze meeting bespraken ze de nieuwe kinderen die aangemeld waren en of ze deze wilde aannemen of afwijzen. Het was erg interessant en goed te volgen in het Engels. We waren onder de indruk over alle achtergronden van de kids die besproken werden. Sommige in zulke bizarre omstandigheden wat je in Nederland niet kan voorstellen. Vandaag laatste dagje stage van deze week weer. Het gaat snel, we zitten hier nu een maand en hebben het nog erg naar ons zin.

Bedankt weer voor het lezen en tot snel!

Liefs,x Yvette

  • 03 September 2015 - 17:26

    Anna:

    Lieve Yvette, dank weer voor je verslag, wat een bijzondere happening dat de parking gewoon wat eerder dicht gaat en dat je dan kennelijk een uurtje doende bent om je bolide weer terug te krijgen maar zoals gewoonlijk hebben jullie het heel goed opgelost!! en de cinema op het dank dat lijkt me enig, ja De Devil is een erg leuke ilm, weer een glansrol van Meryl Streep, die vrouw kan alles spelen, en heerlijk om naar te kijken. Ik kan me voorstellen dat die film op dak voor herhaling vatbaar is. Ik begrijp dat je over de kinderen in het ziekenhuis soms dingen hoort die wij ons in dit veilige aangeharkte Nederland nauwelijks kunnen voorstellen, dat is denk ik moeilijk om te horen, en ook om dan met die kinders om te gaan want soppen in medelijden helpt hen ook niet, je moet toch professioneel blijven, ik wens je daarbij veel wijsheid toe, liefs en alle goeds van anna PS, ik zag vandaag in de tijdschrift een foto van de Boulder penguins, wat een mooie blauwe zee en wat een leuke diertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

12 Augustus '15 vlieg ik voor 3 maanden naar Zuid-Afrika om daar een stage te lopen in een kinderziekenhuis gelegen in Kaapstad. Dit avontuur ga ik samen met mijn studiegenoot Lisette aan en we hebben er ontzettend veel zin in.

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 10082

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 01 November 2016

Nepal

12 Augustus 2015 - 09 November 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: