End of hiking in the Himalaya - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu End of hiking in the Himalaya - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu

End of hiking in the Himalaya

Blijf op de hoogte en volg Yvette

25 Oktober 2016 | Nepal, Pokhara

Namaste,

Volgende morgen gaan we weer vroeg op pad richting Pothana. Omdat we onze route hebben aangepast is het nu veel naar beneden lopen en af en toe een berg op om naar de volgende berg te komen. Het is een mooie route, veel watervallen en loopbruggen onderweg. Uiteindelijk komen we een lange touwbrug tegen met houten plankjes, ja dit is wel een bucketlist dingetje. De brug schommelt aardig maar het gaat goed. In het dropje Tolka nemen we een break. Je merkt dat je steeds meer in de bewoonde wereld komt, het is wat drukker en er lopen wat andere backpackers op de route dan hogerop. Rond uurtje of 4 komen we aan in Pothana waar we onze laatste nacht zullen hebben. Mijn spierpijn is nog niet veel verbeterd en ik ben ergens wel opgelucht dat we nog 1 dag te gaan hebben. We hebben wederom een prima kamer en warme douche. We eten Dal Bhat, typisch nepalees eten met rijst, curry en kip. Tijdens het eten komen ze vragen of je meer van iets wilt hebben. Bij de zonsondergang hebben we een prachtig zicht op de hoge bergen van Annapurna. Niet verwacht dat we op deze hoogte nog zo'n mooi uitzicht zouden hebben. De volgende morgen bij het ontbijt is het nog niet bewolkt en staren we naar de bergen. Laatste dag, deze rust en uitzicht ga ik wel missen. Het is nog maar een paar uurtjes lopen naar Phedi, naar beneden, allemaal trappen af. Dan is het moment daar dat we de laatste treden afkomen en we geven elkaar een high five. Toch maar mooi 6 dagen met die pokke rugzak door de Himalaya gelopen. We nemen een taxi naar Pokhara terug en komen bij het hotel waar de rest van onze spullen liggen. Die dag doen we niet veel meer, gaan luxe uiteten en drinken bier en cocktails in de Irish pub waar een man ontzettend goed muziek maakt. Volgende dag heb ik een flinke verkoudheid te pakken. Dennis gaat paragliden en ik neem een heerlijke "after trekking" massage.
Maandag gaan we naar Chitwan National Park toe om verschillende safari's te doen en weer een andere kant van Nepal mee te maken. Vanuit het hotel kan dit worden geregeld met korting. In de ochtend worden we naar de busstation gebracht. De busrit lijkt op die van Kathmandu naar Pokhara. Als je last hebt van wagenziekte ben je blij dat je er niet in zit. Onderweg zijn weer veel bussen te zien, de één nog meer verpauperd dan de ander maar op elke bus staat groot Deluxe geschreven. Ook zien we onderweg een bus die gekanteld is. Halverwege de rit slaat de airco uit, dit is wel even pittig maar later krijgt de buschauffeur de airco weer aan de praat. Na lang rondjes rijden komen we rond 3 uur aan bij het busstation van Chitwan. Hier worden we opgewacht door een Nepalees van onze lodge. We worden met een safari jeep naar de bestemming gebracht waar het volgende avontuur ons te wachten staat!

Namaste, Yvet

• 25 Oktober 2016 - 09:49

Siem:

Yvette,zo dat heb je mooi doorstaan,wederom een prima verslag van je reis.
    Wel goed dat de ontberingen nu achter de rug zijn en er tijd boor andere
    Toeristische ervaringen komt.
    Nog veel genoegen de laatste week en een goede reis terug
    Kus!
    Mvgs