Kathmanduuu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu Kathmanduuu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu

Kathmanduuu

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 Oktober 2016 | Nepal, Kathmandu

De 10e van de 10e, 2016. Nepal, Kathmandu our destinastion.
Wauw wat gaaf, zit ik dan, weer in het vliegtuig. Op weg naar een waanzinnig avontuur samen met Dennis. En wat tof dat ik zomaar met hem mee mocht, spontaan. Op Pinkpop besloten, gelukkig vrij kunnen krijgen van werk en ticket geboekt.
Het plan; een trail lopen in het Annapurna gebergte van ong 10 dagen om vervolgens af te dalen naar het zuidelijke deel van Nepal. Oh en Den wilt nog graag bungeejumpen, nou daar zeg ik ook geen nee tegen.
Onze vlucht heeft een tussenlanding op New Delhi, India. Hier hebben we een overstap van ongeveer 8 uur, mooi tijd om een tukkie te doen.
Op vakantie met een backpack, alles in 1 tas proppen die je vervolgens 3 weken mee sjouwt naar elke plek die je bezoekt. Zo weinig en licht mogelijk. Maarja, ik blijf een vrouw dus dit was wel een uitdaging. De voorbereidingen waren in ieder geval al een hele ervaring, wel een leuke. Het begon bij een backpack, tsja hoe kom je zo maar even aan een backpack. Nou die hadden mijn ouders toevallig ergens nog liggen op de mega zolder. En er was nog meer, toen het rond was dat ik vrij kon krijgen van werk kwamen er allerlei spullen van de zolder af. Mijn ouders hebben spullen waarbij het lijkt alsof ze al jarenlang backpacken of gedaan hebben. Niets van alles is waar, ja vroeger hebben wij als gezin veel in de bergen gewandeld maar dit was wel extreem. Geluk dat mijn moeder totaal fan is van de Bever sport en de kampeercentrum de Jong. Het enige wat mij nog resten was een paar goede bergschoenen, die ik kreeg voor mijn afstuderen. Met mama naar de Bever sport voor een paar schoenen en loopbroek. Ik was ready to go, ohnee nog niet helemaal. Nog een aantal kleine dingen die ik nog moest regelen.
Op dit moment zijn we aan het wachten totdat we kunnen gaan boarden, in New Delhi. De eerste indrukken van India zijn nog niet heel goed. Tot nu toe heb ik nog geen vrolijk persoon gespot, kan ook komen omdat het op dit moment 4 uur 's nachts is. Het is nog aardig druk hier, mensen proberen in de meest ongelukkige slaapstanden wat uurtjes mee te pakken. Mij lukt dat voor geen mogelijkheid maar over een half uur kunnen we het vliegtuig in. Het is dan nog 2 uurtjes vliegen naar Nepal. Op de vloeren van New Delhi's airport ligt overal tapijt, ik vraag me af hoe dat schoon gehouden wordt. Continue wordt er bollywood achtige muziek gedraaid waar ik in het begin helemaal gek van werd.
Yes, we mogen het vliegtuig in, die 8 uur zijn eigenlijk voorbij gevlogen.
Het is van Delhi naar Kathmandu nog 1,5 uur vliegen maar de kapitein verteld dat we windje mee hebben en hierdoor sneller op bestemming zullen zijn. En ja hoor, de piloot heeft gelijk, 1 uurtje waarop we 8 uur hebben gewacht. Bam, vliegtuig veilig geland, we zijn op Nepaleese bodem. Het vliegveld van Kathmandu is klein, 1 landingsbaan die ook functioneert als opstijgbaan (is dat een woord?). Op 1 dag komen er rond de 4 vluchten aan op Kathmandu. Het ziet er aardig oud uit, beetje vervallen maar het heeft zeker wat. Visa aanvragen, stempeltje halen, door de douane en hoppa taxi bestellen. Dat was nog een dingetje, ons hostel ligt in Thamel, een wijk van Kathmandu maar blijkbaar was het voor de taxi chauffeur lastig en wilde hij ons afzetten ergen in Thamel. Alsof wij weten waar ons hostel dan zit. Gelukkig kreeg Dennis het voor elkaar en reed hij ons erheen. Hier was meteen mijn eerste cultuurshock moment, wat een gekke in het verkeer. Ze rijden hier aan de linkerkant, nu heb ik dat ook gezien in Zuid-Afrika dus dat was niet nieuw voor mij maar jeetje. Scooters, auto's, fietsers, lopende mensen, honden.. Alles door elkaar, toeterend, inhalend, spookrijdend, noem het maar op. Gelukkig veilig aangekomen bij het hostel zonder iemand aangereden te hebben. We moesten nog even 2 uurtjes wachten totdat onze kamer leeg en schoon was, dus gingen we ergens op een mooie plek lunchen.
Hostel is redelijk goed te doen, voor twee nachtjes maar we hebben wel al besloten dat we op de terugreis een ander hostel zullen boeken. Douchen, ja bah schoon is het hier niet maar goed dat hoort er denk een beetje bij.
In de avond hebben we gegeten op de hoogste rooftop van Kathmandu met een giga uitzicht. Na het eten hebben we live Nepaleese muziek geluisterd in een soort bar.
Nu liggen we in bed, best moe al zeg ik het zelf. Lange vlucht, nieuwe bizarre indrukken maar nu al een mooie start van een indrukwekkende reis.

Liefs, Yvet

  • 11 Oktober 2016 - 18:58

    Hetty:

    Leuk te lezen Yvette heel veel plezier en kom heelhuids thuis

  • 11 Oktober 2016 - 22:58

    Jan:

    Allemaal op je mobieltje getypt? Pumps uitgepakt? Heel veel plezier Yvette en Dennis.

  • 12 Oktober 2016 - 16:13

    Marie-José:

    Wat hebben jullie een stoer programma voor de boeg. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier!

  • 12 Oktober 2016 - 18:14

    Siem Kloos:

    Yvette,wat een ervaring al op je eerste reisdag.Als dit gedurende drie weken staat te gebeuren dan ga jeeen hoop meemaken.Ik denk dat er ook wat meer rustige momenten zijn om op een goede manier te genieten van deze geheel nieuwe omgeving.Zuig alles maar goed in je op!
    Liefs
    Siem

  • 13 Oktober 2016 - 20:22

    Hilga.:

    Fijn om je te lezen! Geen blaren van de nieuwe schoenen? wat is de temperatuur daar? Knuffels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal

3 weekjes Nepal met Dennis.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2016

Last but not least

25 Oktober 2016

End of hiking in the Himalaya

21 Oktober 2016

Changing of plans

17 Oktober 2016

Annapurna Sanctuary trek

14 Oktober 2016

Namaste
Yvette

12 Augustus '15 vlieg ik voor 3 maanden naar Zuid-Afrika om daar een stage te lopen in een kinderziekenhuis gelegen in Kaapstad. Dit avontuur ga ik samen met mijn studiegenoot Lisette aan en we hebben er ontzettend veel zin in.

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 10109

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2016 - 01 November 2016

Nepal

12 Augustus 2015 - 09 November 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: