Last but not least - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvette Weijers - WaarBenJij.nu

Last but not least

Blijf op de hoogte en volg Yvette

30 Oktober 2016 | Nepal, Kathmandu

Namaste,

Allereerst bedankt voor het volgen en lezen van mijn blogs. Leuk om alle reacties te ontvangen.
We kwamen aan in Chitwan waar we 2 nachten zouden verblijven en verschillende safari's zouden gaan doen. We lunchten en kregen een rondleiding door het dorp waar we verbleven. De lodge lag aan een rivier waarin veel krokodillen aanwezig waren. Na het avondeten gingen we naar het culturele gebouw van het dorp waar we werden vermaakt door een typische Nepalese show.
De volgende morgen stonden we om 6 uur op en na het ontbijt gingen we in een bootje varen op de rivier met al die krokodillen erin. We werden naar een plek gevaren waar we zouden starten aan de jungle walk safari. Van tevoren kregen we uitleg wat we moesten doen bij een bepaald dier. Zo moest je bij de neushoorn in een boom klimmen (en als je dat niet kon, achter de boom verschuilen), bij de beer vooral niet in de boom want beren kunnen veel beter klimmen dan jij. Nee we moesten een groep vormen en heel veel geluid produceren om de beer weg te jagen, de tijger tsja die zou zich niet snel laten zien en weggaan en mochten we nou tegen een wilde olifant aanlopen was de enige optie heel hard wegrennen. Goed, we konden beginnen. Voor en achter een gids en lopen maar. Helaas geen beren, tijgers of wilde olifanten gespot maar wel een baby neushoorn met zijn moeder. Deze zaten verstopt in het hoge gras maar we konden ze zien, dit was toch wel heel leuk. Na de jungle walk hadden we lunchtime en vervolgens gingen we op olifanten door de jungle lopen. Eigenlijk wilde Dennis en ik dit niet doen, aangezien olifanten geen dieren zijn om op te zitten maar een alternatief leek lastig. Dus toch op de olifant. Toen we daar aankwamen was het duidelijk die beesten zijn niet anders gewend. Ze weten precies wat ze moeten doen, gaan achteruit om mensen op hun rug te laten. Onze olifant was een prachtig beest, 20 jaar oud en een vrouwtje. Het mannetje wat voorop zat was gelukkig lief voor de olifant dus dit maakte wel een hoop goed. Onderweg zagen we vele herten en vogels maar geen neushoorns of dergelijke. De olifanten liepen door het water en sjokte zo met een hele groep achter elkaar de jungle in. Na de olifanten gingen we weer terug, prachtige zonsondergang en sterrenhemel.
Volgende morgen vroeg op om met de bus naar Kathmandu terug te keren. Dit was een lange zit, in totaal 9 uur lang. We kwamen weer aan in hetzelfde hotel waar we voor Pokhara zaten.
Vrijdag werden we met een busje naar de bungee plek gebracht, 4uur ten oosten van Kathmandu. Daar waren we, om naar het resort te komen waar de hele organisatie was, moest je over een wiebelbrug naar de overkant. Vanaf diezelfde brug zouden we afspringen. We kregen van te voren uitleg over wat er ging gebeuren en wat we moesten doen. Anders dan vorig jaar in Afrika moest je nu zelf wat handelingen uitvoeren zodat je omhoog getakeld kon worden. We werden gewogen en in de tweede groep geplaatst. Hierdoor konden we nog even afkijken bij de groep voor ons. Beide hadden Dennis en ik al eens gesprongen dus we wisten wat ons te wachten stond. Daar gingen we, op de brug in een rijtje. Ik was als 3e aan de beurt. Je kreeg een go pro camera op je arm en van te voren mocht je nog wat zeggen in de camera. Nadat alles 3x gecheckt en gecontroleerd was, was het zover. Ik mocht weer jumpen. Dit keer 160 meter, op een wankelende brug met prachtig uitzicht. Je moest zelf naar het randje toe schuifelen, je armen spreiden en de bungymaster achter je telde af. 3,2,1 bungee. En go, ik sprong zo de diepte in, dit keer had ik mijn ogen open en zag ik hoe het water dichter bij kwam en hop weer omhoog. Oja ze hadden uitgelegd dat ik bij de 3e rebound aan een zwart touw moest trekken zodat ik niet meer op mijn kop hing. Hierdoor kon ik echt goed om mij heen kijken, prachtig uitzicht zo aan een touw bungelend. Vervolgens kwam er een ander touw wat je vast moest klikken aan je tuigje zodat ze je omhoog konden hijsen, als je dit gedaan had moest je weer je armen spreiden als teken dat je er klaar voor was. Wat een kick, adrenaline, super gaaf, nog een keer!!!
Vervolgens was Denn aan de beurt, ook deze had een mooie jump. Daarna aan de cocktails, toch weer gedaan! Het resort waar we zaten was prachtig, er was een sauna en ik nam een full body massage, na inspanning volgt ontspanning! We sliepen in een luxe tent, gezellig! De volgende dag kwam er weer een nieuwe groep die zouden gaan springen en rond 1800 werden we weer met het busje terug naar Kathmandu gebracht.
Laatste dag is aangebroken, zojuist online ingecheckt voor de vlucht morgen. We hebben een 9 uur lange overstap op New Delhi en zullen indien alles goed gaat om 7.55 landen op Schiphol. Mooie vakantie gehad met veel nieuwe indrukken en cultuurshock momenten. Nepal you are beautiful!
Nogmaals thanks for reading and see you soon!

Namaste, Yvette

• 30 Oktober 2016 - 13:34

Siem:

Yvette,wederom genoten van je ervaringen met de 'wilde dieren' en je grote wens nog een keer tebungyjumpen
    Een goede reis terug gewenst en tot spoedig.
    Mvgs

• 01 November 2016 - 21:50

Karin Toet:

Yvette,dank je wel voor je gave verslag van alles. Zo mooi om meegenomen te worden door jouw verhalen.
    Deze reis zal voor altijd in je herinnering blijven.